מוזס נגד אשר ואזולאי: "לא להצנחת מועמדים"

    דוד קורצווייל No Comments on מוזס נגד אשר ואזולאי: "לא להצנחת מועמדים"
    22:40
    06.05.24
    אבי מימרן No Comments on איתור גופתו של ליבמן הי"ד: רב המכון המשפטי מספר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת הפנים והגנת הסביבה אישרה תיקון לחוק הרשויות של יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ מנחם אליעזר מוזס. הצעת החוק קובעת חובת מגורים של לפחות ששה חודשים למי שמבקש להתמודד לתפקיד ראש רשות.

    כיום קובע החוק כי מועמד המעוניין להתמודד לראשות עיר מחוייב להתגורר בישוב שבו הוא מעוניין להתמודד, עד ליום הגשת רשימות המועמדים למשרד הפנים – 35 יום לפני יום הבחירות. התיקון לחוק שהציע ח"כ מוזס מבקש לחייב את המועמד לעבור להתגורר באותו ישוב חצי שנה לפני הגשת הרשימות למשרד הפנים.

    ח"כ מנחם אליעזר מוזס הציג את החוק ואת מטרתו: "לפעמים ההחלטות על מועמדים לבחירות הן לא על פי המקצועיות או ההתאמה, אלא החלטות פוליטיות בלבד, ואז אנו עדים למצב בו 'מצניחים' מועמדים לתפקיד ראש הרשות ברגע האחרון, מועמדים שאינם מכירים את העיר, ואינם מודעים לצרכים של התושבים. הצעת החוק הזו נועדה ליצור מצב שמי שמתכוון להתמודד לתפקיד, יגור בישוב מספיק זמן כדי להכיר אותו ואת תושביו".

    נציגי משרד הפנים ונציגי משרד המשפטים שנכחו בדיון, אמרו כי הם תומכים בחוק. כך גם השלטון המקומי שנציגתו ציינה כי החוק ראוי ומייצג את רצון התושבים. המפקח על הבחירות מטעם משרד הפנים, יוסי ברון אמר: "משרד הפנים מקבל את הצעת החוק אבל רק אם הבדיקה תעשה על פי הרישום במרשם האוכלוסין ולא על פי בדיקה היכן מרכז החיים של המועמד. מועמד יצטרך להעביר את כתובתו שבעה חודשים לפני הבחירות במרשם האוכלוסין, והבדיקה היכן מרכז חייו תעשה עם הגשת הרשימות למשרד הפנים – 35 יום לפני הבחירות".

    ח"כ יעקב אשר וח"כ דוד אזולאי התנגדו להצעת החוק בטענה כי היא תימנע הבאת מועמדים ראויים להתמודד ברשות בה לא נמצא מועמד מתאים.

    הועדה אישרה את הצעת החוק להעלאתה לקריאה ראשונה במליאה והיא תשוב ותדון בו לקראת הכנתה לקריאה שניה ושלישית.



    0 תגובות